בג"ץ גזירת המעונות: "לימודי רבנות פחות חשובים ממדעי הרוח?"

    מהדורת הבוקר No Comments on בג"ץ גזירת המעונות: "לימודי רבנות פחות חשובים ממדעי הרוח?"

    עו"ד שמואל מקלב שעתר לבג"ץ נגד גזירת המעונות, בשיחה עם 'קול חי': "נטען היום בפני השופטים, כי המדינה מכירה ומתקצבת לימוד תורה בכוללים, ושם לומדים מקצועות רבנות שהם חשובים לא פחות מ'מדעי הרוח'. השרה ברביבאי הודתה שליברמן קיבל את ההחלטה ללא שום תשתית עובדתית"

    בית המשפט העליון צילום: Lior Mizrahi/FLASH90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    צילום: Lior Mizrahi/FLASH90

    עו"ד שמואל מקלב שעתר לבג"ץ נגד גזירת המעונות – ביטול הסבסוד של מעונות היום לילדי אברכים, שוחח עם בצלאל קאהן ודודם חכם במהדורת הבוקר: "תשובת המדינה לעתירות הגיעה באיחור ניכר", אומר מקלב. "אפילו היום, ביום הדיון אנחנו לא יודעים מה יהיה עם דיינות, רבנות. איזה מקצועות יוכרו ואיזה לא. אני שמח באמת על ההחלטה של היועמ"ש להכיר בזה אבל עדיין התשובה לא מושלמת, איך זה יהיה ובאיזה דרך".

    לדבריו "אנחנו פונים היום לבית המשפט העליון ואומרים לו – הלימודים בכולל הם לימודים מוכרים, המדינה מסבסדת אותם ועושה עליהם בקרות. מי שיושב בכולל הוא מוכוון ללמוד רבנות, שחיטה, מילה, סופר סת"ם. כל המקצועות האלו לא פחות חשובים ממדעי הרוח וכדומה".

    מקלב הוסיף: "אנחנו ננסה להציג את הטיעונים שלנו בפני בית המשפט, נסביר שמדובר בבסיס לקיום מינימלי בכבוד. נסביר שזו פגיעה בחופש העיסוק של אותן נשים ואנחנו מקווים שהשופטים ישתכנעו ויחזירו את הסבסוד הזה".

    עוד הוסיף: "אנחנו יודעים שהשרה אורנה ברביבאי שנשלחה על ידי ראש הממשלה בנט ורה"מ החליפי לפיד, לשר האוצר – לשכנע אותו לרדת מהגזירה הזאת בגלל הנזק שזה יעשה. ההחלטה הזו התקבלה בלי לשקול שיקולים רלוונטיים, בניגוד לתשתית עובדתית מקצועית שהיו לפני מקבלי ההחלטות. אין לנו אלא לנסות להציל את אותה מסה קריטית של אברכים שהגזירה הזו יכולה להמיט עליהם אסון כלכלי".

    היום (רביעי) בשעה 13:00 יקיים בית המשפט העליון דיון בשתי העתירות בעניין ביטול סבסוד מעונות היום לאברכי הכוללים. הדיון יתקיים בפני הרכב השופטים: אב"ד השופט עוזי פוגלמן, השופט עופר גרוסקופף והשופט אלכס שטיין.



    0 תגובות